Saturday, January 14, 2012

My First Pudding.. I Like It ^_^


Assalamualaikum.., Anyeong, hai.. bertemu kita lagi. Huhu.. Rasa kekok pulak nak bercerita. Yalah, dah lama betul tak 'update' blog nie. Sejak saya sakit balik tu sampailah sekarang, tak dapat nak 'update story' yang ada. Tapi Alhamdulillah, saya dah kembali pulih. 'Still' kena berjaga-jaga. Dah boleh buat puding. Kira ok la tu. Hehe..


Tiba-tiba saja, tergerak hati saya nak buat puding nie. Puding koktel. Macam orang mengidam la pulak. Huhu.. Hari itu jugak, terus pergi kedai beli barang. Tak sabarnya nak cuba. Sendiri pulak tu. Atutnya.. Hehe.. Biasanya puding macam nie orang buat 'time'  bila ada jamuan. 'Dessert' la katakan. Tapi nak makan punya pasal, buat makan sendiri la jawabnya. Takut jugak. Mana tahu tak menjadikan. Hrmm.. Cuba je lah. 'First time' kan. Even kalau tak jadi pun, nanti boleh perbaiki lagi. "Practice make perfect".


Tada.... Inilah hasilnya. Eceh, padahal dah ada gambar lain dah. Hikhikhik.. Hrmm.. Alhamdulillah, berjaya juga saya buat. Letak terus dalam bekas. Senang.. Siapa nak makan ambil je satu dekat peti sejuk. Tak payah nak potong-potong. Sampaikan mak saya ambil bawa pergi kelas. Jamu kawan-kawan dia makan. Huhu.. Rasa takut la pulak. Bila mak saya balik, mak saya kata diaorang kata sedap. Huhu.. Kembang lagi.. Hehehe.. Basha... Suka, suka.. Alhamdulillah, percubaan pertama saya berjaya. Boleh perbaiki bagi cantik dan sedap lagi. Usaha tangga kejayaan. Mana tahu, satu hari nanti boleh jual kat orang. Berkat usaha sendiri, siapa tahu. Mudah-mudahan.. Amin.. Sekian, Wasalam.. Anyeong :)

No comments:

Post a Comment